Haber

Beyaz Eşya Sektöründe Yurtiçi Satışlar Artarken, İhracat Geriledi

TÜRKİYE Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) 2023 yılı ilk 6 ay bilgilerini değerlendirdi. TÜRKBESD Lideri Gökhan Sığın, “2023 yılının ilk 6 aylık verilerine baktığımızda 6 ana ürün yurt içi satışımız geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18 arttı. Aynı dönemde ihracatımız azaldı” dedi. aynı döneme göre yüzde 13 arttı.” Yeni bir evin beyaz eşya maliyeti hakkında da konuşan Sığın, “Fiyat konusunda bir şey söyleyemeyiz ama tercihlerine göre ortalama hane gelirinin yüzde 7 ile 10’u arasında değiştiğini söyleyebiliriz.”

TÜRKBESD, 2023 yılının ilk 6 aylık verilerini Şişli’de bir otelde düzenlediği toplantıda değerlendirdi. Toplantıda konuşan TÜRKBESD Başkanı Gökhan Sığın, beyaz eşya sektörünün yılın ilk yarısındaki durumunu anlattı. Dış pazardaki daralmanın ülkemize de yansıdığını belirten Sığın, yılın geri kalanında ve 2024 yılında gelişmelerin olumlu olacağını söyledi. Ülkemizde yaşanan deprem felaketinin rakamlara da etkisi olduğunu söyleyen Gökhan Sığın 2024 yılının daha olumlu geçeceğini söyledi.

İÇ SATIŞLAR ARTTI, İHRACAT AZALDI

TÜRKBESD Lideri Gökhan Sığın, “2023 büyüme iddiası 2,8 iken Türkiye’nin 2024 büyüme tahmini 3,8. Enflasyona bakarsak üretici ile tüketici arasındaki enflasyonun kapandığını görüyoruz. Diyorum ki… Yüzde 7’si Türkiye’de.Beyaz eşyada dünyanın ikinci üretim üssüyüz.33 milyon adetlik üretimimiz ve 26 milyonluk ihracat performansımızla beyaz eşya sektörü, sadece üretim ve satış ağıyla değil, aynı zamanda iletişim halinde olduğu tüm üretim ve servis departmanı ile de “2023 yılının ilk 6 ayına ilişkin bilgilere baktığımızda 6 ana işkolumuzdaki yurt içi satışlarımız bire bir baktığımızda yüzde 18 arttı. önceki yılın bir dönemi. Bire bir dönemde ihracatımız yüzde 13 azaldı” dedi.

“ENFLASYON, ALIM KARARINI ERTELEMEME NEDENİ” Yaz aylarının gelmesi ve düğün sezonunun açılmasıyla birlikte beyaz eşya fiyatlarında yaşanan artışı değerlendiren Sığın, “Bu orta vatandaşın alımlarını erteleyip erteleyememesinin en büyük sebebi ve Kararlar enflasyon çünkü birçok tüketicide fiyatların artacağı paniği var.Burası Türkiye.Ayrıca mevsim normallerinin de aynı şekilde gerçekleşmesine neden oluyor.Ayrıca beyaz eşya evlerin ihtiyacı ve lüks tüketim değil, yani tüketiciler hiçbir şekilde ihtiyaçlarını ortaya koymuyorlar.Evlenmeleri sadece yazın düşünmeyelim Türkiye’de hane sayısı artıyor.Daha küçük haneler,tek kişilik haneler,öğrenci haneleri,Memurların yer değiştirmesi ve gelen göç Ülkemize aynı zamanda iç pazarda da büyük etkisi var” dedi.

“BEYAZ EŞYA MALİYETİ HANE HALKI GELİRİNİN YÜZDE 7’SİNE EŞİT OLUYOR” Yeni bir evin beyaz eşya maliyetine ilişkin konuşan Gökhan Sığın, “Fiyat konusunda bir şey söyleyemeyiz ama ortalamanın yüzde 7 ile 10’u arası diyebiliriz. Hanehalkı geliri tercihlerine göre değişiyor”Alışveriş bir yatırım olduğunda tüketiciler bu konuda çok rasyonel davranıyor. Güç ve kaynak verimli ürünleri tercih ediyorlar” dedi.

“İLAVE VERGİ ARTIŞI OLMAMASINI UMUYORUZ”

Önceki dönemde KDV artışı olduğunu ve bunun beyaz eşyaya yansıdığını belirten Sığın, “Dernek olarak ek vergi düzenlemesi olur mu diye bir öngörümüz olmayacak ama inşallah olmaz. Her vergi artışı ne yazık ki tüketicinin cebinden çıkan parayı artırmakta ve talebi azaltma yönünde etkisi bulunmaktadır.” şeklinde konuştu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort